Mutiara Hikmah

"....Seseorang Manusia Harus Cukup rendah hati untuk mengakui kesilapannya , cukup bijak untuk mengambil manfaat daripada kegagalannya dan cukup berani untuk membetulkan kesilapannya.... "






Wednesday, April 7, 2010

Masa Yang Terus Berlalu...



Alahamdulillah......sampai juga kita ke bulan april....bulan ke-4 dalam kelender masihi..juga berada diakhir rabiul akrir...dan bakal bertemu jamadil awal.....alhamdulillah....




TERIMA KASIH YA ALLAH...............................................




4HB lepas, seorang sahabat siti shahirah selamat diijabkabulkan dgn pilihan hatinya...saifullah...


alhamdulillah....walimah berjalan dgn lancar...yg diadakan di taman melati,kuala Lumpur....




ramai sanak saudara yg hadir bagi memeriahkan majlis...termasuk kami, coursemate BSDP(FIZIK).....




tenang sy lihat wajah saiful dan irah ketika melangkah seiringan ke meja makan....


mana tidaknya....mereka telah menyempurnakan sebahagian drpda agama mereka...=) itu pesan nabi...syukur..rezeki ira utk jdohnya di awal 23-an...




saya melihat...kehadiran ramai tetamu yg datang memeriahkan majlis...


serta sy juga berfikir....kehadiran tetamu yang diundang semestinya dengan keizinan ALLAH...


mereka bukan sekadar hadir utk menjamu santapan yang telah disediakan..malah yang lebih utama...




mereka membekalkan doa untuk pengantin.....


Setiap seorang yang hadir pasti akan menghadiahkan sepotong doa semoga mereka kekal sehingga ke anak cucu...


bagi saya...jika kekal...biarlah ia kekal sampai ke syurga....
mira, syairah, mastura, saya, in dan lin...



diri saya????????????


istikharah masih belum dapat menemukan jawapan..


tapi...baru2 ni, seorang hamba ALLAH datang merisik.


subhanallah...


tp dalam risikannya, dia jelaskan bahawa dia akan datang meminang saya pada 2/3 tahun akan datang..jika saya sudi terima lamarannya...


saya..masih tiada jawapan...


buat masa ini, saya hanya menunggu petunjuk daripada ALLAH...




ADAKAH DIA REZEKI UNTUKKU????




Biarlah masa yang menentukan segalanya kerana saya pernah merasai perasaan kecewa apabila dikecewakan oleh manusia...


seorang insan yang saya harap berjodoh dengannya..tapi...


ALLAH LEBIH MENGETAHUI SEGALANYA.....




Masa terus berlalu...


pepatah arab ada tertulis...masa ibarat pedang, jika kamu tidak memotongnya...maka dia akan memotongmu...




tinggal beberapa minggu tempat baruku adalah di sekolah...


saya bakal menjadi seorang pendidik...


alhamdulillah...cita2 ku hampir tercapai..


semoga allah merahmati saya,ibu bapa serta semua umat islam di dunia....ameeen.




salam kasih sayang...=)










No comments:

Post a Comment